Oon ollut tosi maassa kuluneen viikon ja tehnyt töitä koneen kovalevyn kanssa kaiken ajan minkä oon vaan kerennyt, vähän liikaakin. Tosiaan tultiin keskiviikkona kesälomareissulta, siirsin kesälomareissukuvat koneelle ja kaikki oli niin kuin pitikin.. Seuraavana päivänä avokki huus olohuoneesta et mitä tälle koneelle nyt tapahtu, se käski käynnistää uusiks, mut sit ei enää käynnistynyt :( Ilmeni ongelma: no bootable device.

Blaah, sen kanssa oon nyt sit tapellut. Kovalevy on hengissä, se hurisee ja se näkyy ajoittain biosissa, sain sille jopa sektoritestin ajettua, sektorit oli sen mukaan ehjät, mut ei vaan skulaa, en saa siitä tietoja ulos. Musta on viikossa tullut jo melkeen nero koneiden kanssa ;) Tänään pelastin kesälomakuvat kameran muistikortilta, vaikka olin ne kerennyt jo deletoida yhdellä palautusohjelmalla :) Sentään 400 kuvaa sain takaisin, mut entäs ne tuhannet kuvat ja kymmenet videot Rasmuksesta jotka makaa nyt tolla kovalevyllä joka ei toimi :(

Noh, luovutan ja pakkaan kovalevyn matkaan ja lähetän Tampereelle palautuksiin erikoistuneeseen liikkeeseen analysoitavaksi, peukut pystyssä et saan ne kuvat takaisin <3 Opin nyt kantapään kautta et varmuuskopioinnit on tehtävä säännööllisesti!! Tuntuu niin pahalta et esikoisen kuvat ja videot on hukkumassa taivaan tuuliin eikä mitään oo ehkä tehtävissä :( Tai jos on niin mikä sen hinta on.. Hintahaitari kun pyörii 80 € - 1000 €. No katotaan miten käy :/

Odotus sujuu hyvin, aika oireetonta nyt :) Pahoinvointi loppu n. 9+0, nyt jo 10+4. Väsymystä on ajoittain, kuten tänään. Repäisyjä tuntuu jos nousee kauheen nopeesti tai esim. aivastaa. Siinäpä se. Se tyrä kyllä vaivaa, mut se nyt ei tavallaan oo raskaudesta johtuvaa, tai siis toki johtuu siitä et maha kasvaa, mut joo. Siitä kävin torstaina lääkärissä ja se lähetti heti kirurgille, kirurgilta pitäis tulla kutsu 1-7 vuorokaudes, jännittää! Pelottaa mennä mahdollisesti leikkuriin, mut parempi nii ku et joudun vuodepotilaaks ton tyrän kaa loppu raskaudeks ku se ei kestä nytkää oikein nostoja ja tiettyjä liikkeitä :(

Ton kovalevyn hajoamisen takia mä ooon niiiiiiiiin kiitollinen Facebookille ja sille et oon jakanu satoja kuvia sinne Rasmuksesta <3 Siellä on mulla nyt paljon tallessa sellaista mihin mulla ei ole enää/tällä hetkellä pääsyä. Taidankin heti napsia niitä talteen ettei vaan Facebookkikin joskus kaadu! Harmi vaan on se et naamakirjaan kun lisää kuvia se muuttaa niiden laatua eikä ne ainakaan mitään taulukelpoisia kuvia enää oo, mut kunhan on ees olemassa <3 Esikon jokaiselta elinkuukaudelta ees jotain kuvia, voisinkin hakea parhaimmistoa tänne :)